Miljonär!

Vad skulle man göra om man blev miljonär, om man helt plötsligt vann pengar?
Jag har funderat på detta för att en jag känner har vunnit. Vad skulle man egentligen göra...
 
Betala av lån först och främst, unna sig lite nya saker, resa till något härligt ställe.
Men mycket hade jag nog sparat, för framtida grejer som behövs, tex ny saker till huset och den dagen man får en större familj. Det hade vart så himla härligt att vinna pengar, men det känns inte som att chansen är så stor tyvärr, innan helgen har jag inte hört eller känt någon som har vunnit en stor summa även om man ser många som gör det på bingolotto, postkodlotteriet och liknande. 
 
Sen är det ju stor skillnad på hur mycket man skulle vinna, en miljon känns mycke, men mindre än så hade nog försvunnit rätt fort. Fast sen om man tänker en miljon, om man skulle vilja köpa ett nytt boende, så är inte en miljon någonting, i en större stad får man inte ens en hyffsat bra lägenhet för det.
Vi pratade om att man kanske hade velat ge bort pengar till nått bra som till unicef, men då hade jag inte bara velat skänka pengar utan också vilja se vart pengarna går och vara med och göra något bra för dom, annars hade jag varit rädd att mycket bara hade försvunnit utan att gå till något bra. 
 
En bra fråga är vart man har störst chans att vinna pengar, är det genom att skrapa triss lotter, spela bingolotto, keno, hästar eller något helt annat... undra om det finns någon statisktik på detta, hade varit roligt att se hur många procent av lotter som är nitlotter/vinstlotter.
 
Man får bara hoppas att man nån gång i livet har turen att vinna, chansen är inte så stor men hoppet desto större haha


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0