Jobbdags!

Nu ska jag snart åka iväg för att "jobba" lite. En vän till mig har nyss öppnat en blomsterbutik som jag får komma och hjälpa till lite ibland i när hon skall iväg på annat. Det är roligt att få jobba lite och känna sig behövd, att göra lite nytta. Och sen att det är med blommor är ju ett stort plus i kanten. 
 
Under ett års tid har jag varit arbetslös, det är så himmla tråkigt att gå hemma och inte känna att man gör något som betyder nått. I början av detta året började jag plugga vilket har gjort att jag kommit ut lite mer, men det är på halvdistans så det är bara i skolan en till två dagar i veckan vilket har gjort att resterande dagar är jag bara hemma. Men jag hoppas verkligen att denna utbildning gör så att det är lite lättare att få jobb framöver. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0