Träning

Det här med träning är en svår grej, hade velat vara en person som gillar att träna och hålla igång men har så svårt att komma igång med det. Jag vet inte hur många gånger jag bestämt mig för att NU skall jag börja träna och äta lite nyttigare, tränar en gång och sen känner jag inte för det längre... vet inte hur jag skall få fram den där "Åå vad det är roligt att träna" känslan. Sen gillar jag inte att springa eller gå till gymmet utan vill hellre träna sporter där man inte tänker på att man tränar på samma vis utan man gör det för att det är roligt. 
 
Nu för tiden blir man så påverkad av många saker runt omkring sig, Facebook, Instagram, Aftonbladet och många mer skriver artiklar och lägger upp bilder på personer som tränar och går ner massa i vikt och vilken ny diet man skall äta efter. För visa kan det vara bra att se hur andra lyckas, att tänka "kan dom, kan jag". MEN för andra så blir det för mycket att försöka leva upp till kraven på hur smal och vältränad man skall vara och det blir istället negativt av det. 
Jag tycker det är bättre att alla gör som dom vill, vill man äta onyttigt så är det bara till att göra de. Att säga till någon att man måste börja träna är som att tvinga en rökare att sluta röka, det är inte helt lätt. 
 
Jag har fått erbjudande om att börja träna Volleyboll igen som jag gjorde i flera år när jag var yngre, Hade faktiskt varit kul. Får se om jag går dit eller inte, fortsättning följer helt enkelt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0