Mitt självförtroende håller på att göra mig galen...!

Jag har alltid haft dåligt självförtroende och kännt att jag inte är helt nöjd med hur jag ser ut, detta har gjort att jag har svårt att ta kontakt med folk och att göra sånt som för andra kanske är lätt. Att tex träffa folk i en stor grupp där det är många jag inte känner, att prata inför folk, att småprata med någon som jag inte känner eller att ringa viktiga samtal. Det mesta handlar om att jag har svårt med den sociala biten, den biten som känns väldigt viktig i dagens samhälle. Man behöver kunna kommunicera och vara frammåt för att komma någon stans och det känns som andra tänker att det är en självklarhet, vilket det inte är för mig. 
 
Jag kämpar med den här biten och tycker ändå att jag vågar mycket mer än vad jag gjorde för några år sedan, det är fortfarande så att jag helst undviker sådant som jag har svårt för men de gånger jag ändå gör grejerna så känns det så himla bra efteråt och man vågar sedan mer. Men det är svårt när ena delen av kroppen vill och andra inte, skall man våga ta steget eller göra det som känns bekvämast?! 
 
Det är svårt att veta hur man skall göra för att få bättre självförtroende och självkänsla, jag tror att man bara får våga och tänka förbi sin rädsla och sedan berömma sig själv när man gör något bra. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0