Måla!

När jag och R var på gekås sist så fick jag för mig att köpa oljefärg och en liten duk så att jag kunde testa att måla mig en egen tavla. Jag har alltid gillat att måla men aldrig varit riktigt bra på det, men jag tänkte att om man målar något abstrakt så behöver det ju inte vara så bra gjort och det behöver inte föreställa något speciellt med massa svåra detaljer. 
 
Sagt och gjort, färg och duk var införskaffat och det var bara att börja måla, riktigt svårt i början att veta hur färgen funkar och hur man skall få till det på ett bra sett, något som man nog behöver gå någon kurs för att riktigt förstå. Jag målade lite på känsla och gjorde som jag kände för och tillslut kände jag att tavlar var klar, i vanliga fall kan jag sitta och pilla med grejer hur länge som helst för jag känner att det aldrig är riktigt helt så som jag vill ha det, men nu var jag nöjd med tavlan. 
Och inte bara det, jag fick mersmak för målandet för det var riktigt roligt att få utlopp för den kreativa sidan jag har. Till jul fick jag målat två till tavlor, en till Mamma och en till R.
 
Nu funderar jag på om jag ska fortsätta måla och kanske försöka sälja lite tavlor, svårt bara att veta om man kan få sålt nått, vill nån köpa mina konstiga tavlor och vart/hur skall man sälja dom?! Funderar om man kan skaffa en blogg (till) och lägga upp bilder på tavlorna där och se om någon nappar...
Ja ja, tåls att tänka på, först får jag måla lite och se om jag får ihop nått bra :) 
 
Bild på mina "konstverk" kan komma upp här om så önskas :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0